YoonioR's Quake Page: QuakeToys






QuakeToys


Main Page | News | Mirrors | QuakeToys | Console | Servers
Players | Links | Help! | FAQ | Screenshots | Stories | Credits

QuakeToys to zbiór najlepszych dodatków do Quake'a, uzupełniany cotygodniowo poprzez sciąganie plików z najlepszych serwerów ftp.

Głowny katalog QuakeToys to:
Q sign ftp.pk.edu.pl/pub/games/id/quaketoys/
Istnieje również oficjalny mirror TASK QuakeToys w Gdańsku:
Q sign ftp.task.gda.pl/pub/games/id/quaketoys/
gdzie wszelkich informacji udziela Marcin Labuda martin@task.gda.pl

Niżej można znaleźć omówienia wszystkich podkatalogów.
Nie znajdziecie na tych stronach omówień każdego pliku z archiwum. Większość z nich posiada opis w pliku .txt o bliźniaczej nazwie. Ponieważ nie mam na tyle czasu, żeby testować każdy plik po kolei i jeszcze potem to spisywać - jesteście troszkę zdani na siebie w buszowaniu po quaketoys, wybaczcie ;-). Opisów tekstowych nie posiadają pliki .exe, czyli samorozpakowujące się archiwa lub programy instalacyjne.

UWAGA:
Aby skorzystać z jakichkolwiek modyfikacji, należy posiadać wyłącznie wersję rejestrowaną Quake'a.
Istnieje nikła szansa, że posiadasz wersję 0.91 - z nią jest co prawda możliwe używanie modyfikacji ale uprzedzam, że była to wersja nie posiadające wielu rzeczy (w wersji 1.00 dokonano kilku istotnych zmian i nie jestem w stanie zagwarantować kompatybilności mod'ów). W szczególności dotyczy to modułów do serwera!


Oto dokładnie, co można znaleźć na QuakeToys:

Q sign in
katalog ten służy do wgrywania różnych rzeczy (np. zdjęć, które potem mogą zostać umieszczone w sekcji Screenshots lub zgłoszeń konkursowych).
Plik w formacie innym niż .zip zostanie skasowany. Do każdego pliku dołączacie plik tekstowy, o takie samej nazwie, jak .zip. Powinien on zawierać informację o zawartości przesłanego archiwum.
UWAGA: Katalog nie pokazuje swojej zawartości. Jeżeli coś będzie nie tak (np. złe archiwum) dostaniecie pocztę powiadamiającą o tym.

Q sign quakeworld
Pliki ziwązane z QuakeWorld. Uwaga: Quake World wymaga rejestrowanej (pełnej) wersji Quake'a
Obecnie najnowsza wersja klienta QuakeWorld to 1.55.

Q sign glquake
pliki potrzebne do uruchomienia specjalnej wersji Quake'a bazującej na bibliotekach Open GL, tzw. GLQuake. wymagane są karty hardware'owo spełniające wymagania standardu. najpopularniejsze to karty oparte na akceleratorze firmy 3DFx.

Q sign u-quake
Ultimate Quake. Według niektórych z Was to najlepszy mod jaki w tej chwili istnieje. Osobą zajmującą się Ultimate Quake jest Krzysztof Bartoszak vel Cthulhu. Piszcie do niego, e-mail znajdziecie w sekcji Players.

Q sign qcc
są tu: kompilator qccdos, pliki progs (źródła i prekompilowane progs.dat do wersji 1.01, 1.06) oraz program patch (umożliwiający podmiany w źródłach).

Q sign mods
modyfikacje pliku progs.dat, m.in. roboty (zautomatyzowani przeciwnicy/pomocnicy) tacy jak BgBot, TMBot, DMBot a także konwersje (Realistic Weapons, Axe Of Command i inne). Także tutaj są TopSkins, pozwalające wybrać jedną z 20 zaprojektowanych skór - jeżeli np. grasz w DM na serwerze posiadającym Server Modules zainstalowanie TopSkins pozwala na pełne korzystanie z rozbudowanych możliwości takiego serwera.

Q sign server
najpopularniejsze moduły do serwera Quake'a (dostępne jako źródła i prekompilowany plik progs.dat), tzw. ServerModules. Świetne rezultaty daje połączenie modułów z TopSkins! Dostępny jest również dedykowany serwer na NT.

Q sign mdl
modele (pliki .mdl), edytory i przeglądarki do nich. Jeżeli chcesz by Shambler wyglądał jak prezydent Kwaśniewski - zajrzyj koniecznie!

Q sign editors
edytory uznane za najlepsze w tworzeniu własnych map do Quake'a (m.in. THRED, WorldCraft, Quest). Zmodyfikowane i poprawione wersje programów qbsp, light, vis (niezbędne do skompilowania plików .MAP na .BSP).

Q sign levels
niezliczona ilość map do Quake'a, wykonane przez cały tabun miłośników gry. Są tu mapy tylko do deathmatch'ów, są też dopracowane ze szczegółami mapy rzucające wyzwanie nawet najlepszym graczom. (a może ty zrobiłeś na prawdę dobry poziom - wyślijj go do QuakeToys!)

Q sign teamfort
katalog przeznaczony specjalnie na pliki ziwązane z serwerami typu Team Fortress. Są tu w miarę aktualne mapy, mody i dokumentacje niezbędne do gry na serwerach TF.

Q sign demos
jak sama nazwa na to wskazuje, są tu nagrane dema (np. wysłane na konkursy dem).
W katalogu demos/osobne katalogi na dema konkursowe: katalog e3 zawiera demka z konkursu na najlepszego gracza USA.
Q sign univbe
sterowniki UniVBE do kart graficznych emulujące tryb VESA 2.0 (niezbędne do grania w Quake'a przy innych rozdzielczościach niż standardowe tryby od 0 do 10).
Oprócz SDD (Scitech's Display Doctor - dawniej UniVBE), dla posiadaczy kart opartych na chipset'ach firmy S3 są do wyboru także sterowniki darmowe.

Q sign themes
dodatki graficzne (m.in. themes , tapety, grafiki, screensaver'y, fonty) dla Win95 i nie tylko.

Q sign patches
rozmaite patch'e do Quake'a (m.in. z 0.91 na 0.92)

Q sign doc
dokumentacje, manuale, opracowania, podpowiedzi, technikalia etc.

Q sign unpackers
programy pozwalające rozpakować i zapakować pliki w formacie PAK, używanym przez id i przyjętym jako standard. Są tu qeu, xpak, adunpack, .

Q sign multiplayer
programy służące do gry sieciowej, komunikacyjne lub użytkowe takie jak qstat, qspy, qdm.

Q sign utils
inne rzeczy, które nie znalazły się w katalogach wymienionych wyżej (dość ważne czasem, np. biblioteki .dll potrzebne dla edytorów, lub pakiet DirectX).

Q sign total conversions
Tak na prawdę tego katalogu nie powinno tu być. Duże firmy mające prawa autorskie do pewnych przedsięwzięć zablokowały rozwój Total Conversions, co nie oznacza, że nie należy ich przechowywać dla potomności...


Q signYoonioR


Page layout & design © Copyright 1996-1997 Piotr Marek, Jr.