YoonioR's Quakepage: 1996-97







Kalendarium: YQP 1996-97

  jeden rok istnienia to (szczególnie w branży gier komputerowych) bardzo dużo. spędziłem ostatnie 365 dni spędziłem tworząc i redagując strony YQP, pierwsze w Polsce i do tej pory jedne z kilkunastu poświęconych Quake'owi w naszym kraju. powód do dumy? myślę, że tak.

  moje marzenie o zebraniu całej polskiej społeczności Quake'a spełniło się. w tej chwili można śmiało powiedzieć, że tak jak prawie wszędzie na świecie gdzie dotarł Quake - powstało w Polsce silna, niezależna społeczność.
marzenie o społeczeństwie wirtualnym nabiera wymiaru realnego. dzięki Wam, dzięki mnie, dzięki tym stronom (mam nadzieję). jesteśmy mikroskopijnym zalążkiem nowej generacji społeczeństw. stowrzyliśmy mikrokosmos dający nam możliwość życia według naszych własnych zasad, sami w sobie stanowimy miniaturę prawdziwych społeczeństw.


  przed Wami kalendarium ostatnich 365 dniu z życia YQP. ale nie tylko - to także 365 dni z życia naszej małej społeczności. radujmy się!

YoonioR



14 października 1996

powstanie YoonioR Quake Homepage (bo tak pierwotnie nazywała się YQP) jako strony poświęconej Quake'owi w Polsce.

25 października 1996

pojawia się po raz pierwszy sekcja News. pierwszą wiadomością jest relacja z fragfestu na serwerze Ciapek.

30 pażdiernika 1996

na serwerze Ciapek pojawiło się po raz pierwszy ośmiu (8) graczy. tyle nas wtedy było na raz można spotkać :).

30 października 1996

odpisał mi John Carmack, na mój list dotyczący przyszłych planów innych portów Quake'a. szczególnie interesowała mnie platforma SGI/IRIX.

4 listopada 1996

powstają QuakeToys, czyli dedykowane Quake'owe archiwum FTP. wtedy było to kilka plików, teraz zajmują 320MB.

stała się rzecz niezwykła. udało mi się doprowadzi do kontaktu pomiędzy John'em Carmack'iem a Ed'em Hutchins'em z SGI. z ich wspólpracy wyniknął port Quake'a na IRIX'a.

5 listopada 1996

RooS ogłasza pierwszy konkurs na demo.

14 listopada 1996

na serwerze Ciapek instaluję Server Modules. wszyscy do upadłego bawią się nowymi rodzajami broni i hakiem.

20 listopada 1996

postawiliśmy z Cinkiem nowy serwer w Krakowie. nazywa się Amandla i ma zainstalowane Server Modules.

23/24 listopada 1997

pożegnalny walc serwera Ciapek. relację spisuje i zdjęciami upiększa specjalnie dla YQP Jurgen.

25 listopada 1996

udaje mi się otworzyć oficjalny mirror komiksu Adventures of Dank and Scud, wtedy jeden z trzech na świecie. obecnie jest ich pięć.

pojawiają się dwa nowe serwery: Kwak i Spider.

3 grudnia 1996

strony YQP trafiają do Slipgate Central otrzymując dość wysokie noty: 3/5 za grafikę i wystrój oraz 4/5 za zawartość.

5 grudnia 1996

publikuję wyniki pierwszego konkursu na demo RooS'a, znanego później jako Konkurs RooS'a 1.0.

10 grudnia 1996

niejaki KraQs stawia kolejny polski (i krakowski) serwer Quake'a. Vavel jest pierwszym w Polsce serwerem Team Fortress. Kraków staje się niekoronowaną stolicą Quake'a w Polsce: z działających pięciu serwerów, trzy są w grodzie Kraka.

6 stycznia 1997

pojawia się III część komiksu Dank and Scud.

17 stycznia 1997

ogłoszony zostaje nowy konkurs na demo. to już Konkurs RooS'a 1.5 - tym razem są nawet nagrody.

10 luty 1997

są już wyniki niedawno ogłoszonego Konkursu 1.5 na demo. wygrywa Kaczy a nagrodę za styl zabiera do Gdyni niejaki Śniegowy. jeszcze o nim usłyszycie :).

17 luty 1997

Martin stawia pierwszy serwer CHIP'a.

13 marca 1997

kolejny serwer, również we Wrocławiu. Piastem administruje Darek.

19 marca 1997

Zooltar nadsyła oficjalny regulamin Turnieju Quake, który odbędzie się podczas Gambleriady'97 w dniu 25 maja 1997.

24 marca 1997

redagowanie sekcji News przejmuje (wyręczajć mnie w obowiązkach) Matys. po rzadkich uaktualnieniach YQP znów ma sekcję nowości z prawdziwego zdarzenia. niestety, nie na długo :(.

w międzyczasie trwa (rozpoczęty na początku marca) nieoficjalny Konkurs 1.6 na demo. eliminacje są podwójne: bij RooS'a oraz bij Vathar'a.

1 kwietnia 1997

nie przypuszczałem, że tyle osób nabierze się na Prima Aprilis i uwierzy w zamknięcie YQP. ależ miałem frajdę czytając pocztę i pl.rec.gry.koputerowe a w nich szlochy i płacz ;->.

2 kwietnia 1997

rusza Konkurs RooS'a 2.0 (ostatni ja się okaże) na demo, jest sporo nagród. mieliśmy go ogłosić z Kamilem 1 kwietnia, ale wszyscy wzięliby to jako żart...

pojawia się małe cudo: FragIt, czyli pierwszy polski QuakeMovie, zrobiony przez Śniegowego. dziś to już klasyka!

rozstrzygnięcie Konkursu 2,0. znów wygrywa Kaczy.

7 kwietnia 1997

oficjalne założenie piewrwszego klanu w Polsce. przybiera on nazwę Ogólnopolskiego Klanu Quakowców.

16 kwietnia 1997

nowy serwer: Crazy Moose prowadzony przez Gandalf'a.

22 kwietnia 1997

ruszają Mistrzostwa Polski QuakeWorld, które współorganizuje i robi oficjalną stronę Sherlock.

25 kwietnia 1997

informacja o Mistrzostwach podana zostaje w dwóch najważniejszych serwisach Quake'owych na świecie: na Blue's News i u sCary'ego.

8 maja 1997

pisze do mnie Chris, zupełnie mi nieznany gość, w sprawie publikacji pewnego opowiadanka. opowiadanko nazywa się Fugazi i uderza jak obuch każdego, kto je przeczyta. debiut literacki Chris'a na stronach YQP a zarazem klasyka!

25 maja 1997

Gambleriada'97. wielkie wydarzenie sceny Quake'owej w Polsce: Turniej Quake'a. poznaję osobiście mnóstwo przyjaciół-graczy. idziemy potem do knajpy i świętujemy pierwsze duże spotkanie towarzyskie. kilka tygodni później można już przeczytać przepastną relację i obejrzeć zdjęcia.

6 czerwca 1997

Chris przysyła swój drugi tekst, saBOTaż. poprzeczka skacze niesamowicie wysoko - następną rzeczą może już być tylko wydanie przez Chris'a książki.

1 lipca 1997

nieoficjalna śmierć sekcji News, której nie ma kto redagować.

7 sierpnia 1997

długo oczekiwana premiera ostatniego opowiadania Chris'a. w niedalekiej przyszłości RegulatoR prosi umierającego na raka YoonioR'a o rozwikłanie zagadkowej serii morderstw popełnianych przez EnterDraco.

14 października 1997

YQP ma już rok, ale wydanie rocznicowe się opóźnia z przyczyn niezależnych.



YoonioR's Quakepage 1996-1997
Main Page | News | Mirrors | QuakeToys | Console | Servers
Players | Links | Help! | FAQ | Screenshots | Stories | Credits